Najlepsze marki sneakersowe świata

Nie tak dawno temu uczestnictwo w specjalnym wydarzeniu związanym z nowym modelem sneakersów było

niezawodnym sposobem, aby pokazać siebie jako profesjonalnego wielbiciela kicksów i powiedzieć swoim rówieśnikom o najnowszych, błyszczących butach. Jednak postawy tego, co modne w świecie sneakersów zmieniły się w nieprzewidziany sposób, a to, co kiedyś było niechlujne, jest obecnie złotym standardem obuwia.

Przejście sneakersów z bieżni na wybieg było powolne i stopniowe, ale w ostatnich latach osiągnęło poziom crescendo. Crescendo, które wydaje się świecić w nieskończoność…

Jest to w dużej mierze zasługą wielu kluczowych projektantów i marek sneakersów, którzy przesuwają obuwie do granic możliwości we wszystkich możliwych kierunkach.

Niektórzy stworzyli białe skórzane kicksy, które wyglądają jak z najbardziej profesjonalnego domu mody lub od wyspecjalizowanego rzemieślnika-szewca. Inni wymyślają technologię, która równie dobrze mogła wyjść prosto z laboratorium w Strefie 51 (lub pojawić się po prostu w filmie Powrót do Przyszłości). Tymczasem są tacy, którzy przenieśli sneakersy z utylitarnych korzeni do absolutnego szczytu mody, jakimi są dzisiaj.

W tym miejscu przyjrzymy się najbardziej wpływowym markom sneakersowym na świecie i tym, co robią, aby tworzyć Wasze najbardziej ulubione obuwie na świecie.

Nike

Niekwestionowani mistrzowie szumu

Tak, w 2016 roku Nike naprawdę wróciło do przyszłości i wyprodukowało samowiążące się trampki Marty’ego McFly. Ale to tylko jeden przykład, gdy marka ta pozornie dotarła do łez czasoprzestrzeni i przyniosła nam coś bezpośrednio z przyszłości, dzięki czemu jest największym wyznacznikiem trendów wśród obuwia sportowego i niezawodnym barometrem tego, co jest tuż za rogiem.

Marka Nike ma na swoim koncie wiele osiągnięć w dziedzinie butów wyczynowych na świecie, a także innowacji technologicznych (cholewki Flyknit i personalizacja NikeID w ostatniej dekadzie). Co więcej, Nike wie, jak tworzyć produkty, które odpowiadają ich znacznemu hype’owi. W swoim obszernym katalogu ma więcej ikon niż jakakolwiek inna marka obuwia sportwoego. Air Max, Air Force 1 i Air Jordan same w sobie są dynastiami sneakersowymi i wystarczy cofnąć się tylko odrobinę dalej, aby znaleźć jeszcze bardziej klasyczne modele kicksow retro, takie jak Cortez i Blazer.

Jednym zdaniem Nike to nadal najbardziej rozpoznawalna i nadal najbardziej poszukiwana marka sneakersowa. Wciąż nie do pokonania.

Adidas

Marka, która zamieniła sneakersy w naukę

Trwający wyścig zbrojeń technologicznych między największymi producentami odzieży sportowej na świecie przyniósł jedne z najodważniejszych innowacji w obuwiu. Na szczęście dla nas zjawisko to nie wykazuje żadnych oznak rezygnacji.

Zapytaj każdego sneakerheada na ulicy, która marka ma pierwsze miejsce na podium, a powie Ci, że to Nike. Jednak dzięki materiałom typu light i oszałamiającej technologii podeszwy można łatwo argumentować, że dobre stare trzy paski manewrują dość nieźle i są na etapie delikatnego wyprzedzenia swojego największego od lat konkurenta.

Tak, istnieją ukochane klasyki marki Adidas. Przychodzą tutaj oczywiście na myśl modele Adidas Superstar, Stan Smith i Gazelle. Co więcej, na pewno od nas nie odchodzą, ale w ostatnich latach laboratorium badawczo-rozwojowe marki stało się filią Q na świecie. Zapomnij więc o przereklamowanej współpracy z Kanye Westem i linią Yeezy. To model Ultra Boost zmienił na dobre sneakersową grę, a ostatnio niemiecki gigant sportowy eksperymentuje z drukiem 3D jako metodą produkcji przełomowych podeszew, zatem lepiej nie odrywaj od nich oczu.

Converse

Marka Converse to ponad 100-letnia ikona designu

To niesamowite (i nieco przerażające) myśleć o tym, jak bardzo ewoluował świat w ciągu ostatnich 100 lat. Loty komercyjne, telewizja, telefony komórkowe i Internet to tylko niektóre wynalazki, które zrewolucjonizowały nasze życie.

Mając to na uwadze, prawdziwym triumfem projektowania jest to gdy coś wprowadzonego sto lat temu jest nadal używane na całym świecie.

Słynny model butów high-top Converse Chuck Taylor All Star jest jednym z takich przedmiotów. Ten urodzony w 1917 roku, kultowy but do koszykówki pozostał w 99,9 procentach bez zmian i jest obecnie najlepiej sprzedającym się butem w USA, Wielkiej Brytanii i znacznie dalej. Tak, marka Converse oczywiście ma w swej kolekcji inne doskonałe buty, ale jest to prawdopodobnie najbardziej kultowy sneakers, jaki kiedykolwiek powstał. Co więcej, jest dla wszystkich.

Common Projects

Marka ta to luksusowy trendsetter, który sprawił, że minimalizm stał się modny

Kiedy luksusowa nowojorska marka sneaker Common Projects po raz pierwszy wprowadziła swój model Achilles Low w 2004 roku, świat odzieży męskiej oszalał na jego punkcie. Ale dlaczego? Czy to było innowacyjne? Nie. Czy but ten był o wiele bardziej wygodny? Niekoniecznie. Czy był oferowany po okazyjnych cenach? Wręcz przeciwnie.

Ten but był niczym innym jak zwykłym skórzanym trampkiem. Jednak rzeczą, która sprawiła, że ​​ten minimalistyczny modny model cieszył się wielką popularnością, było to, że jego każdy najmniejszy szczegół został starannie wykonany w stopniu n-tym. To były buty stworzone z taką samą dbałością o detale, jak buty Oxford ręcznie wykonane w Northamptonshire.

Maślana włoska skóra, wyrafinowane opływowe kształty i ponadczasowe kroje… To te elementy butów Common Projects sprawiły, że każda para tej marki stanowi idealny dodatek do wszystkiego, od garnituru po szorty. Prawdopodobnie firma ta zapoczątkowała kwitnący dziś rynek luksusowych butów sportowych, a wszystko to w świecie zdominowanym przez pozornie ohydne buty takie jak Balenciaga, których piękno zdecydowanie nie jest oczywiste.

Balenciaga

Marka która uczyniła brzydkie buty pozycją obowiązkową

Twórczość Balenciagi pod kierunkiem gruzińskiej indywidualistki mody, Demny Gvasalia, może być modowym odpowiednikiem Marmite lub Björk, ale cokolwiek myślisz o pracy i działalności tego domu mody, nie można zaprzeczyć, że zmienił on oblicze mody. A zwłaszcza tej sportowej jej odsłony.

Elegancka, minimalistyczna model wyglądający jak skarpeta Balenciaga Speed był pierwszym wyróżniającym się odelem marki z Gvasalią na czele, ale to nieuchronny teraz model Triple S naprawdę zmienił cały kierunek marki i naszych upodobań co do kicksów.

Ta sneakersowa „bestia” samodzielnie przebudowała krajobraz sportowego obuwia i sprawiła, że duże, masywne sneakersy stały się nowym złotym standardem. Dzięki nim minimalizm ustąpił miejsca maksymalizmowi, a ten hiszpański dom mody znalazł się w centrum tego wszystkiego.

New Balance

Niezłomna równowaga – niezmienny wybór purysty

W miarę upływu czasu jest coraz mniej marek, które chciałyby przekuwać kulę finansową w imię wysokiej jakości rzemiosła i mieć produkty wytwarzane na własnym podwórku – nawet jeśli jest to dużo droższa opcja. Gdy mówimy o firmach sneakersowych, liczby te są jeszcze niższe.

To sprawia, że ​​New Balance jest jedną z najlepszych firm w obuwniczej grze. Ta bostońska firma jest nie tylko odpowiedzialna za jedne z najwygodniejszych i najbardziej kultowych butów do biegania, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, ale także produkuje swój asortyment premium w połowie w Stanach Zjednoczonych, a w połowie w Lake District w Wielkiej Brytanii, w fabrykach z wysoko wykwalifikowanymi rzemieślnikami.

Właśnie dzięki takiemu podejściu do produkcji New Balance cieszy się świetną reputacją wśród sportowców, sneakerheadów i zwykłych ludzi, dzięki czemu zyskał sobie miejsce w niejednej galerii sław.

Puma

Weteran, który cicho wkracza na nowy grunt

Puma być może nie hałasuje tak jak niektóre inne marki z współczesnych przodowników obuwia sportowego, ale podczas gdy wszyscy inni walczą, próbując wymyślić kolejną wielką rzecz, Puma cicho pracuje w tle, doskonaląc swoją klasykę. I oczywiście wynajduje kilka nowych, ciekawych modeli butów.

Najlepszym tego przykładem jest przyjęcie przez markę trendu masywnych sneakersów. Puma przyjrzała się temu zjawisku, narysowała na nim swój własny znaczek i udostępniła go tym, których portfele nie były w stanie sprostać obciążeniom wywołanym przez parę Balenciaga, a które kosztują nawet tyle co miesięczny czynsz.

Zwróć zatem swoją uwagę na model Thunder Electric, aby odnaleźć masywny, ale atletyczny kształt i odważne kolory w stylu lat 90., lub pożądaną linię Puma Tsugi, aby spotkać jeszcze bardziej pasujące połączenie siatki i neoprenu na grubej wyściełanej podeszwie środkowej.

VANS

Stare niezawodne obuwie

Od jazdy po pustych basenach na przedmieściach LA po skakanie na scenie w Warped Tour, przez lata Vans zyskał sobie zasłużoną reputację jako marka obuwia z wyboru dla alternatywnego stylu życia.

Jej atrakcyjność wynika w dużej mierze z prostej stylistyki, ponadczasowego wyglądu, skromnych cen i oczywiście wielu opcji kolorystycznych oferowanych przez jej projekty. Old Skool, Classic i Authentic to natychmiast rozpoznawalne projekty, które nie zmieniły się od dziesięcioleci, głównie dlatego, że po prostu nie muszą.

Zmieniło się jednak to, jak ludzie noszą Vansy. Kiedyś był to but tylko dla dzieci i skaterów, teraz jest równie często spotykany na stopach gwiazd rocka i ikonach hip-hopu, zestawione z jeansami lub swobodnym strojem. Od połowy lat sześćdziesiątych aż do teraz Vans zawsze oferował ludziom sposób na dodanie odrobiny koloru i charyzmy do stroju bez przekraczania cienkiej granicy. To właśnie to coś, co sprawiło, że produkty tej firmy pozostają aktualne przez lata, niezależnie od mijających trendów w tenisówkach.

Air Jordan

Najsilniejsza kolaboracja w branży

Czy możesz śmiało nazwać się sneakerheadem, jeśli Twoja szafa nie jest wypełniona butami Jordan? Prawdopodobnie niestety nie.

Technicznie są to buty Nike, ale także osobna samodzielna marka, której historia jest jednym z najbardziej udanych przykładów marketingu sportowego na świecie. Po zaprojektowaniu pierwszego modelu Air Jordan wyłącznie dla legendy koszykówki, Nike szybko otworzył osobną produkcję i wprowadził na rynek swoje nowe dzieło w 1984 roku. Ludzie oszaleli na punkcie tych kicksów, co doprowadziło do fali przestępczości w USA, w wyniku której ludzie byli okradani z butów!

Jedną z głównych zalet butów Air Jordan jest ich wartość kolekcjonerska, a wiele ich specjalnych wydań i kolaboracji wydawanych jest w bardzo ograniczonych seriach. Niektóre niedawne partnerstwa obejmowały takie marki jak Supreme, Off-White, Levi’s i Kaws, aby wymienić tylko garstkę. Właśnie to czyni buty Jordan tymi kicksami, które zdecydowanie powinieneś kupić i po prostu uwierzyć w ich hype.

Reebok

Przywracanie stylu retro

Okej, przywracanie butów z dawnych lat być może nie kształtuje przyszłości, ale kiedy oferujesz tak dobrą i niezawodną klasykę sportową obuwia, dlaczego miałbyś tak nie robić?

Reebok to brytyjska firma, będąca obecnie filią Adidas. Jednocześnie jest jedną z najstarszych brytyjskich marek sportowych. Jest to coś, co widać na retro sylwetkach tej marki.

Najlepsze modele Reebok, takie jak Club, Classic i Workout być może nie są niczym kultowym, ale jednak wszystkie emanują urokiem, który wszyscy tak bardzo kochamy. Buty te nie muszą być wykonane z dzianinowej siatki i mieć elementów z druku 3D, ale nadal wyglądają świetnie, są niezaprzeczalnie wygodne i nigdy nie wyjdą z mody.

Gucci

Wyznaczanie poziomu luksusowych kicksów

Gra domu mody Gucci i jego zabawa w sneakerersy w ostatnich latach bardzo szybko się rozwijała, głównie dzięki niemałej zasługi dyrektora kreatywnego brandu, Alessandro Michele’a.

W rzeczywistości można argumentować, że oferta włoskiego domu ustanowiła nowy standard luksusowych sneakersów, a ich czyste linie i przyciągające wzrok hafty sprawiają, że jest to nowy ulubiony biały model sportowych butów wśród elity mody.

Jednak nie tylko klasyczne style są zasługą tej marki. Gucci zwrócił na siebie uwagę także połączeniem dwóch najbardziej znaczących trendów panujących w tej chwili: masywnej sylwetki (model Gucci Rhyton) oraz wybujały boczny nadwymiarowy branding.